Publicerad 29 januari 2016

PRESSMEDDELANDE 2016-01-29: PRIMÄR fastighetsförvaltning AB får nya huvudägare

Verdane Capital är nya ägare i PRIMÄR-koncernen från 18/1. PRIMÄR är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag och är i fortsatt stark utveckling. Med Verdane som huvudägare får vi en större partner med erfarenhet, resurser och kapital att växa vidare, och fortsätta utveckla verksamhet och kunder – säger Hans Kristensson, VD för PRIMÄR fastighetsförvaltning AB.

PRIMÄR har präglats av hög förändringstakt och förmågan att hitta nya möjligheter och har kontinuerligt flyttat fram positionerna. PRIMÄR har etablerat sig inom nya tjänsteområden och på nya orter och finns nu spridda över hela landet. ”Med Hans som fortsatt VD, samt grundaren Bengt Jildmalm som fortsatt delägare i bolaget, känner vi stort förtroende att investera i PRIMÄR” uttrycker Per Nordlander, partner på Verdane Capital.

PRIMÄR-koncernen erbjuder och utvecklar högkvalitativa administrativa och tekniska tjänster och metoder inom fastighet- , facility management, infra- och IT-området. Kunderna är såväl privata företag, industriföretag och offentliga verksamheter.  PRIMÄR har över 300 anställda och omsätter ca 375 miljoner kronor.

För ytterligare information, kontakta:

Hans Kristensson, VD PRIMÄR fastighetsförvaltning AB, 031-709 10 00, hans.kristensson@primar.se

Läs mer om företaget:

www.primar.se